Європейські стандарти викидів визначають допустимі межі для викидів вихлопних газів нових автомобілів, проданих в державах-членах ЄС. Норми викидів визначені в ряді директив Європейського союзу, що вказують на поступове введення жорсткіших стандартів.
Євро-0 (1988)
Євро-1 (1992) - екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах. Був введений в Євросоюзі в 1992 році. Замінений стандартом Євро-2 в 1995 році.
Передбачає викид бензиновими двигунами:
Оксиду вуглецю (CO) — не більше 2,72 г/км (грам на кілометр шляху)
Вуглеводнів (СН) — не більше 0,72 г/км
Оксидів азоту (NO) — не більше 0,27 г/км
Євро-2 (1995) - екологічний стандарт викиду, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах. Введено в Євросоюзі, як заміна Євро-1, в 1995 році. Замінений стандартом Євро-3 в 1999 році.
Євро-3 (1999) - екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах транспортних засобів з дизельними і бензиновими двигунами. Був введений в Євросоюзі в 1999 році і замінений стандартом Євро-4 в 2005 році.
Модифікація конструкції автомобіля, що задовольняє вимогам Євро-2, під стандарт Євро-3 зазвичай призводить до зміни системи випуску і системи управління двигуном. При цьому зазвичай знижується потужність двигуна автомобіля, тому для компенсації цього зниження як правило розробляють додаткові доробки, що підвищують потужність, такі як збільшення ступеня стиску.
Євро-4 (2005) - екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах.
Введено в Євросоюзі в 2005 році. У 2009 році набрав чинності новий стандарт — Євро-5.
Євро-5 (2009) - екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин в вихлопних газах.
Стандарт обов'язковий для всіх нових вантажних автомобілів, що продаються в Євросоюзі з жовтня 2008 року. Для легкових автомобілів — з 1 вересня 2009 року.
З 1 січня 2011 року стандарт введений у Фінляндії.
Євро-6 (2015)Євро-6 — екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах.
Спочатку передбачалося, що цей стандарт екологічних норм набуде чинності в Європі 31 грудня 2013 року[1][2]. Але згодом його введення було відкладено на 2015 рік[3].
Згідно з нормами нового стандарту, викиди вуглекислого газу новими легковими автомобілями повинні складати менше ніж 130 грамів на кілометр шляху[3].
У таблиці нижче наведені різні екологічні стандарти для легкових автомобілів в порівняння з Євро-6.
|