Раді вітати Вас на сайті: www.Fendak.at.ua                                              Реєстрація  Вхід  Вихід

Ви увійшли як Гість [Гости]. Нових повідомлень: 0
Меню сайту

Швидкий доступ

Ресурси \ Сайти
Одна гривня
Одна гривня

Конвертер валют
FreeCurrencyRates.com


Статистика

Яндекс.Метрика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Новини статті та інше
Головна » Статті » Статті » Статті з інтернету

Як стати депутатом чи головою місцевої ради в 2015 році: правила балотування

Право участі у виборчому процесі як кандидата на посаду сільського, селищного чи міського голови, а також в депутати місцевих рад регулюється Законом України «Про місцеві вибори» і реалізується громадянами шляхом висування своїх кандидатур на ці посади через місцеві партії або ж шляхом самовисування.

Про окремі аспекти процесу висування кандидатів на місцевих виборах 2015 року розповідає юрист центру права РОГО «Комітет виборців України» в м. Сарни Вячеслав Горбенко:

Хто може і хто не може бути кандидатом у місцеві депутати чи сільським, селищним або міським головою?
Кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови може бути громадянин України, якому виповнилося 18 років.

Не можуть бути кандидатами особи, яких визнано за рішенням суду недієздатними та особи, які мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Яка тривалість процесу висування кандидатів на посади депутатів сільських і селищних рад, кандидатів на посади сільських, селищних та міських голів?

Висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного та міського голови розпочинається з 21 вересня і закінчується 30 вересня 2015 року включно.

Хто має право висувати кандидатів у депутати сільських і селищних рад та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови?

Висування кандидатів у депутати сільських і селищних рад та на посади сільських, селищних і міських голів може здійснюватися як шляхом самовисування, так і шляхом їх висування місцевими організаціями партій – республіканськими в АР Крим, обласними, районними, міськими та районними у містах.

В ЗМІ була інформація, що в містах з кількістю виборців більш ніж 90 тисяч осіб не можна самостійно висунути свою кандидатуру на посаду міського голови без підтримки партії. Чи правда це?

Ні, неправда. Жодних обмежень щодо цього в законодавстві немає. Наприклад, на посаду міського голови Рівного чи Луцька особа може бути висунута як кандидат або через місцеву організацію партії, або шляхом самовисування. Так само і в усіх містах, де кількість виборців становить менше 90 тисяч осіб.

Чи вправі громадяни України самостійно висуватися як кандидати в депутати обласної, районної, районної в місті чи міської ради без підтримки (без рішення) будь-яких місцевих організацій партій?

Ні! Адже право висування кандидатів у депутати Верховної Ради АР Крим, усіх обласних, районних, міських, у тому числі міст Києва та Севастополя, районних у містах рад реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах лише через місцеві організації партій. Можливості самовисування до таких рад на цих виборах закон не передбачає.

Чи місцеві організації всіх партій мають право під час місцевих виборів висувати своїх кандидатів у депутати або на посади сільського, селищного чи міського голови?

Ні, не всі. Такого права позбавлені місцеві організації партій, щодо яких у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку Міністерством юстиції прийнято рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Наприклад, на сьогодні такі рішення про невідповідність прийняті стосовно Комуністичної партії України, Комуністичної партії України (оновленої) та Комуністичної партії робітників і селян. Тому місцеві організації таких партій висувати своїх кандидатів на цих виборах до рад від себе не можуть.

Чи потрібно кандидату на посаду голови чи в депутати місцевої ради бути членом партії, яка його висуває?
Ні, не потрібно. Кандидатом може бути як член такої партії, так і безпартійний громадянин України.
Чи може одна і та ж сама особа одночасно бути висунута і кандидатом у депутати сільської чи селищної ради, і кандидатом на посаду сільського, селищного або міського голови?

Ні, не може. Якщо особа висунута кандидатом у депутати сільської чи селищної ради, то одночасно висунути її на цих виборах на посаду сільського чи селищного або ж міського голови заборонено.

Чи може одна і та ж сама особа одночасно бути висунута кандидатом у депутати двох різних міських чи районних або обласних рад?

Ні, особа не може бути висунута кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі більш ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більш ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради). Тобто, одна і та ж особа одночасно не може бути кандидатом, наприклад, до Волинської і Рівненської обласних рад чи до Сарненської і Дубенської районних рад.

Разом з тим, одна і та ж особа одночасно може бути висунута кандидатом до Рівненської обласної та Рівненської міської чи Костопільської районної рад. Але в такому випадку вона має бути висунута місцевою організацією лише однієї політичної партії.

Чи може одна і та ж особа одночасно бути висунута кандидатом на посаду сільського або селищного голови та в депутати районної чи обласної ради?

Законом України «Про місцеві вибори» передбачена можливість одночасного падання кандидатури на посаду сільського, селищного голови та кандидатури в депутати обласних, районних, міських, районних у містах рад. Але таке висування відповідного кандидата має здійснити місцева організація лише однієї політичної партії.
Коли і куди подавати документи реєстрації кандидатом у депутати сільських і селищних рад або кандидатом на посаду сільського, селищного чи міського голови?

Для реєстрації особи кандидатом у депутати сільських і селищних рад або кандидатом на посаду сільського, селищного чи міського голови потрібно подати відповідну заяву з доданими до неї документами до відповідної територіальної виборчої комісії. Так, для реєстрації кандидатом на посаду міського, селищного чи сільського голови документи потрібно подати до відповідної міської, селищної або сільської виборчої комісії, створеної на території того населеного пункту, головою якого прагне стати такий кандидат.

В свою чергу реєстрацію кандидатів у депутати селищних і сільських рад проводитимуть відповідно селищні і сільські територіальні виборчі комісії.

Відповідні документи для реєстрації кандидатом особа може подати до виборчої комісії в період з 21 по 30 вересня 2015 року включно. При подачі документів потенційному кандидату територіальна виборча комісія має видати довідку із зазначенням дати і часу їх прийняття та переліку прийнятих документів. Після отримання документів у комісії буде 3 дні, щоб прийняти рішення зареєструвати особу кандидатом чи відмовити їй у такій реєстрації. Зокрема, відповідна ТВК, до якої подано документи на реєстрацію особи кандидатом, не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви та доданих до неї необхідних документів, але не пізніш як до 1 жовтня 2015 року включно приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмову в його реєстрації.

Які документи потрібно подати особі, котра балотується шляхом самовисування, для реєстрації її кандидатом у депутати селищної чи сільської ради або кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови?

Перелік документів, які особі необхідно подати до територіальної виборчої комісії для її реєстрації кандидатом у депутати селищної чи сільської ради, на посаду сільського, селищного, або міського голови є однаковим.
Ця особа має особисто прибути до відповідної територіальної виборчої комісії, пред’явити свій паспорт громадянина України та подати такі документи:

1) заяву про самовисування кандидатом у депутати чи кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови;

2) заяву про згоду на оприлюднення своїх біографічних відомостей у зв’язку з участю у місцевих виборах;

3) свою автобіографію, яка обов’язково повинна містити: прізвище, власне ім’я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім’ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

4) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за формою, встановленою Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»посилання для скачування форми декларації;

5) чотири фотографії кандидата розміром 4×6 см.

Чи вправі територіальна виборча комісія відмовити в реєстрації кандидата з підстав виявлення помилок у поданих на реєстрацію документах?

Ні, такого права ТВК не має. Відповідно до Закону «Про місцеві вибори» помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації цих кандидатів. Якщо ж таке трапиться, то оскаржити відповідне рішення потенційний кандидат може в суді.

Про це повідомили у юридичному відділі РОГО КВУ

Матеріал з сайту: http://bug.org.ua

Категорія: Статті з інтернету | Додав: FV (21.09.2015)
Переглядів: 556 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
0
1 FV    [Материал]
Верховна Рада прийняла закон про місцеві вибори.
За відповідне рішення проголосували 257 народних депутатів, – пише Українська правда.
До другого читання до законопроекту було підготовлено 1547 поправок, повідомив Андрій Парубій.
Законопроект пропонував надати право участі у виборах тим політичним партіям, котрі зареєстровані за 365 днів до виборів.
Однак у ході обговорення це положення було вилучено із тексту законопроекту.
“Ми не проти, аби участь у  виборах брали всі партії, зареєстровані на момент опублікування цього закону”, – зазначив голова фракції БПП Юрій Луценко, виступаючи з трибуни ВР.
Згідно із законом, вибори на окупованих територіях Донбасу та в Криму у зв’язку із агресією РФ 25 жовтня проводитися не будуть.
За словами Князевича, вибори на цих територіях “не проводяться у зв’язку зі здійсненням Росією тимчасової окупації та збройної агресії проти України та неможливістю забезпечення дотримання стандартів проведення виборів Організацією з безпеки та співробітництва в Європі”.
Крім того, профільний комітет підтримав пропозицію щодо вилучення з переліку суб’єктів виборчого процесу виборчих блоків. 
Також законом передбачається гендерна квота серед учасників виборів. За словами Луценка, має бути 30% жінок, висунутих кандидатами у депутати. Нардеп Ірина Геращенко уточнила, що йдеться про не менше, як 30% представників однієї статі. “Якщо (серед тих, хто бере участь – УП) в місцевих виборах буде 30% чоловіків – це теж нормально”, – сказала Геращенко.
Водночас закон встановлює механізм відкликання депутатів місцевих рад та місцевих голів.
В законі пропонується чітко встановити кількісний склад відповідних місцевих рад, який визначатиметься Центральною виборчою комісією до початку виборчого процесу чергових виборів в залежності від кількості виборців, які належать до відповідної територіальної громади, проживають на території області, району, району в місті.
Вибори мерів у містах, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч, проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості.
Тобто для перемоги кандидат у мери має набрати щонайменше 50%+1 голосів виборців. Інакше буде оголошено другий тур виборів.
Вибори сільського, селищного, міського (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі – тобто в один тур.

avatar
Copyright ПГ Бистрий © 2024
[Створити безкоштовний сайт на uCoz]